Obsah fóra nfo.sk nfo.sk
msg.nfo.sk
 
 FAQFAQ   HľadaťHľadať   Zoznam užívateľovZoznam užívateľov   Užívateľské skupinyUžívateľské skupiny   RegistráciaRegistrácia 
  NastaveniaNastavenia    RSSRSS v0.92    Prihlásiť, pre kontrolu súkromných správPrihlásiť, pre kontrolu súkromných správ    PrihláseniePrihlásenie 

Návrat ku gréckokatolíckej cirkvi
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
 
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra nfo.sk -> Greckokatolicka cirkev na Slovensku
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Lucia



Založený: 09.12.2011
Príspevky: 28

PríspevokZaslal: Po 17. Jún 2013 22:06    Predmet: Liturgia Odpovedať s citátom

Citácia:
Voči liturgii podľa reformy na Tridentskom sneme sú však aj veľmi vážne výhrady : počas nej veriaci nerozumeli,čo sa deje,babky sa modlili ružence(to viem od svojich rodičov a starých rodičov)


Je to relatívne. Existuje latinsko-slovenský misál, ktorý editorsky pripravil Mons. Ján Jalovecký (sympatizant tzv. liturgického hnutia ešte pred II. vatikánskym koncilom). Prvé vydanie tohto misála pochádza z roku 1935, druhé z roku 1952. To znamená, že ľud mal k dispozícii preklady relevantných liturgických textov (navyše s imprimatur, čiže nešlo o samizdat ani o laickú iniciatívu). Problematiku (ne)porozumenia liturgickému jazyku netreba absolutizova?. Bohoslužba je tajomstvo a my nikdy dokonale neprenikneme do jej podstaty - a to ani vtedy, ak sa slúži v národnom (živom) jazyku. To, do akej miery veriaci porozumie liturgii, nemožno degradova? iba na otázku jazykového úzu, pretože tu ide o syntézu viacerých faktorov: osobná modlitebná dispozícia, schopnos? percepcie úkonov svjaščenika/kňaza/diakona, frekvencia návštev chrámu, slovom, celkový charakter náboženského života. Liturgia pre nikoho nie je "automaticky" zrozumiteľná. A jazyk je len prostriedok, nie cieľ.

Citácia:
V Cirkvách na východe sa naopak uplatňovali aj národné jazyky,o čom nemusím podrobne písa?.


Áno, ale ani grécka Cirkev v tomto prípade nebola taká benevolentná, ako sa zvykne prezentova?. Gréci slúžia v starogréčtine, nie v novogréčtine (každý filológ vie, že sú to diametrálne odlišné jazyky). Rumuni dolho používali cirkevnú slovančinu a v katedrálach gréčtinu (zásluha fanariotov). Dnešná liturgická rumunčina je plná slovanských vplyvov (dokonca aj v slovoslede!) a pre bežného Rumuna musí znie? dos? archaicky... Okrem toho, ani Konštantín-Cyril a Metod nepreložili bohoslužobné knihy priamo do ľudového jazyka más, ale pre Slovanov vytvorili nový umelý kultúrny jazyk (svedčí o tom dos? grécizmov v slovanskej lexike a vytríbená gramatika). Zaujímavos?ou je, že solúnski bratia svoje epochálne kultúrne dielo zrealizovali v prostredí Veľkej Moravy, a nie v domácej Macedónii v okolí Solúna, kde žilo tiež veľké množstvo Slovanov. Slovanské liturgické preklady nemohli by? zavedené do praxe priamo vo Východorímskej ríši z politických dôvodov. Jazyková a následne kultúrna emancipácia macedónskych Slovanov by viedla k ich vymedzeniu sa voči cisárstvu, čiže de facto k ich samostatnosti - čo bolo pre byzantskú spoločnost 9. storočia nepredstaviteľná dekonsolidácia. Veľkomoravské posolstvo bolo pre Byzanciu diplomaticky výhodné. Nešlo o nežištnos?, či benevolenciu. Jednoducho povedané, ani Východ nebol v oblasti liturgického jazyka absolútne tolerantný, gréčtina a cirkevná slovančina tu zohrali podobnú úlohu, ako latinčina na Západe.

Je tu ešte jedna závažná skutočnos?: Liturgické a teologické (resp. teologicko-filozofické) texty si svojím charakterom a prítomnos?ou mnohých poetizmov vyžadujú použitie "vysokého" jazykového štýlu. Mnohé teologické a poetické nuansy sú ?ažko preložiteľné alebo dokonca nepreložiteľné (v csl. nevísta nenevístnaja, dolhoterpínije a pod.). Navyše, živý jazyk podlieha výrazným zmenám, čo je badateľné aj v súčasnosti (prítomnos? amerikanizmov v slovenskom jazyku, najmä v slangu). V teológii je potrebné exaktne zachova? nemennos? niektorých formulácií, významový posun z hľadiska vývoja jazyka sa nepripúš?a.

Citácia:
Reforma sv.omše po II.Vat.koncile mala práve za úlohu prinies? veriacim aktívnejšiu účas? pri uplatňovaní všeobecného kňazstva


Najaktívnejšia účas? veriaceho na liturgii/omši znamená prija? Isusa Christa vo sv. tajine.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lucia



Založený: 09.12.2011
Príspevky: 28

PríspevokZaslal: Po 17. Jún 2013 22:36    Predmet: FSSPX Odpovedať s citátom

Citácia:
FSSPX žiada aby II.vatikaánsky koncil nebol uznaný ako záväzný aj pre FSSPX a zase Vatikán na pokračovanie ďalších rozhovorov žiada lefebristov aby tento koncil plne akceptovali.


Vývoj v rímskej Cirkvi po II. vatikánskom koncile je problematický aj v oblasti medzináboženského dialógu (stretnutia v Assisi). Nie je to iba liturgický problém, hoci liturgická otázka je asi najmarkantnejšia. Ako je možné, že katolícka Cirkev v rámci medzináboženských aktivít v Assisi pripustila, že existuje spása mimo Christa? Rímsky pápež sa predsa modlil s pohanmi ako rovný s rovnými. Nie, nebola to mierová konferencia, ale modlitba, ktorá mala všetky atribúty kultu, dokonca s animistickými a polyteistickými rituálnymi prvkami! Ako je možné, že pre katolíkov ekumenický a záväzný II. vatikánsky koncil priniesol v cirkevnom živote takúto kontroverziu? Spomínané udalosti v Assisi predsa neboli ničím iným, lež extrémnym rozvinutím učenia koncilu o dôstojnosti človeka a o "zrnkách pravdy" latentne prítomných v iných náboženstvách.

Ak by som bola katolíčka, mala by som vážny problém II. vatikanum uzna?, a to i napriek otvorenosti koncilu voči východným Cirkvám.

Citácia:
Christos prostredi nas,Lucia!


I jest i budet, Ireneus!

Ďakujem za pekné slová o východnej teológii. Čím ďalej, tým viac nadobúdam presvedčenie, že naše Tradície sú komplementárne a jedna bez druhej by nemohli existova?.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
hipikll



Založený: 12.12.2005
Príspevky: 21
Bydlisko: vychod a zapad

PríspevokZaslal: Št 20. Jún 2013 12:45    Predmet: Odpovedať s citátom

predstavitelia cirkvi by sa nemali stykat, ani sa modlit s prislusnikmi inych vyznani. Nemali by s nimi komunikovat o ekumenizme. Pospinuje to pravu krestansku vieru.

Dalo by sa takto zhrnut nazeranie na to stretnutie v Assisi?
Lebo napriklad pravi zidia uplne pohrdali Samaritanmi, a ten (pre zidov cudny) Kristus ani levitu ani knaza neoznacil za brata, ale samaritana. Ten isty Kristus si ziadal vodu od samaritanky, aj ked zidia vobec nesmeli sa s tymito pobludencami rozpravat. Ale co este s nimi, no napriklad takemu pohanskemu stotnikovi uzdravil sluhu. A jedaval s mytnikmi, zastaval sa cudzoloznic ... .

Druhy vatikansky koncil hovori o zrnkach pravdy v inych nabozenstvach. A ja si myslim, ze to stretnutie pod patronatom rimskeho biskupa v Assisi je nie o tych zrnkach, ale o nasmerovani k pramenu, ktory by tie zrnka ozivil.
Tym pramenom je Kristus, zrnka su dotyky Svateho Ducha.

Ako inak tych ludi inych vyznani oboznamit s pravym Kristom, ak nie tak, ako samotny Kristus predstavoval sam seba - isiel medzi tych, ktorymi zidia opovrhovali pre ich nepravu vieru Wink.
_________________
Autor prispevku nezodpoveda za pravopisne chyby. Vyhradzuje si pravo dat suhlas so zverejnenim svojho prispevku v celosvetovych mediach, citaciach v odbornych casopisoch a prekladov do inych jazykov ... Smile
Ja nic, to hermeneutika zlyhala.

== SICH ==
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lucia



Založený: 09.12.2011
Príspevky: 28

PríspevokZaslal: Št 20. Jún 2013 18:50    Predmet: O Assisi ešte raz Odpovedať s citátom

Rozlišujme prosím medzi dialógom interkonfesionálnym (v rámci kres?anských denominácií - kres?anský ekumenizmus), interreligióznym (medzináboženský dialóg - kres?anstvo vs. nekres?anské náboženstvá sveta) a interkultúrnym (dialóg kultúr, primárne sa netýka náboženstva).

Interreligiózne stretnutie v Assisi malo výrazne modlitebný charakter. Pápež de facto vytvoril modlitebné spoločenstvo s predstaviteľmi svetových náboženstiev, ktoré nepoznajú/nevyznávajú/neuznávajú Christa ako Boha, čo je vážny problém (synkretizmus). Nikto z predstaviteľov katolíckej Cirkvi, ani sám pápež, neinterpretoval stretnutie v Assisi vo svetle misijnej úlohy Cirkvi (čiže o obrátenie pohanov ku Christovi tu nešlo).

Hipikll, bratská láska a úcta preukázaná blížnemu vôbec nepredpokladá súhlas so svetonázorom a vierovyznaním spomínaného blížneho.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
hipikll



Založený: 12.12.2005
Príspevky: 21
Bydlisko: vychod a zapad

PríspevokZaslal: Št 20. Jún 2013 20:22    Predmet: Odpovedať s citátom

Citácia:
bratská láska a úcta preukázaná blížnemu vôbec nepredpokladá súhlas so svetonázorom a vierovyznaním spomínaného blížneho.


Ja myslim, ze s ucenim ostatnych nabozenstiev papez nesuhlasil. Ale jeho gesto bolo znakom tolerancie, a akceptacie ich inakosti, pricom nijako neohrozil identitu a ucenie cirkvi, ktorej je predstavitel.

Priklad, modelova situacia:
Ak by si byvala v podnajme so spolubyvajucimi z inych nabozenstiev. A v nedelu by ste mali stale spolocny obed. Raz navaris ty, raz niekto iny (moslim, hinduista, ...) a kazdy z nich ma vo zvyku sa pred jedlom pomodlit k svojmu bohu. Povedz, odmietnes sa podielat na takychto spolocnych nedelnych obedoch, lebo oni sa nemodlia v mene Krista? Ja by som navrhol, nech sa kazdy pomodli svojou modlitbou. A bol by som hrdy, ak by som ja bol inicializator takychto spolocnych nedelnych obedov s modlitbami.
Aky postoj je spravnejsi v Kristovom duchu? Odmietnutie ucasti na modlitbe (ak sa nedehonestuju navzajom - co sa potom modlitba neda nazvat), alebo pozvanie k spolocnej modlitbe.
Co viac spoji tych ludi?
Aky postoj je nebezpecnejsi pre tvoju vieru?
_________________
Autor prispevku nezodpoveda za pravopisne chyby. Vyhradzuje si pravo dat suhlas so zverejnenim svojho prispevku v celosvetovych mediach, citaciach v odbornych casopisoch a prekladov do inych jazykov ... Smile
Ja nic, to hermeneutika zlyhala.

== SICH ==
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lucia



Založený: 09.12.2011
Príspevky: 28

PríspevokZaslal: Pi 21. Jún 2013 11:14    Predmet: O Assisi ešte raz II. Odpovedať s citátom

Hipikll, príklad, ktorý si uviedol, sa od stretnutí v Assisi odlišuje minimálne v troch smeroch:
1. spoločný nedeľný obed je aktivita súkromných osôb a modlitba s ním spojená je súkromná, nie verejná. V prípade Assisi išlo o vytvorenie oficiálneho (verejného) modlitebného spoločenstva.
2. stretnutie v Assisi sa uskutočnilo v areáli chrámu - išlo o pobožnos? (kult), čo je podstatný rozdiel v porovnaní so spoločnou modlitbou pred nedeľným obedom v podnájme. Buddha a Korán sa ocitli priamo na kres?anskom oltári - na pobožnostiach inšpirovaných Assisi aj doslovne (pozri http://rorate-caeli.blogspot.com/2011/11/celebrating-assisi-in-arras-with-coran.html).
3. iniciatíva vychádzala zo strany najvyšších kres?anských hierarchov, nie laikov (akcie sa zúčastnil aj náš patriarcha Bartolomej).

Modlitbou s inovercami by som porušila posvätné kánony pravoslávnej Cirkvi. Dajme tomu, že by som sa s nimi modlila v rámci cirkevnej ekonómie, kvôli dobrým vz?ahom (medzi spolubývajúcimi v podnájme). Napriek tomu by naša spoločná modlitba nebola jednomyseľná - odlišovala by sa priamo v ontologickej rovine. Prosba ukrytá v mojom srdci by spočívala v tom, aby inoverci vo svojom živote našli svetlo Christovo, pretože On o sebe povedal, že je cesta, pravda a život, a nik nepríde k Otcovi, iba ak cez Neho (Jn 14, 6).

Stretnutia v Assisi mali (a majú) veľa kritikov. Odmietavý postoj voči takto poňatému medzináboženskému dialógu zaujali aj mnohí teológovia, čo nie je zanedbateľné. Podľa môjho názoru sa celá akcia mala uskutočni? iným spôsobom (napríklad v podobe mierovej konferencie), pretože takto pripúš?a dvojzmyselnú interpretáciu. Naš?astie, súhlas alebo nesúhlas so stretnutiami v Assisi nie je súčas?ou pokladu viery.

Citácia:
Aky postoj je spravnejsi v Kristovom duchu?


Spýtaj sa Christa - neomylnos? Jeho odpovede je na rozdiel od internetových diskusií zaručená.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Euthymos



Založený: 24.01.2009
Príspevky: 198
Bydlisko: Trnava

PríspevokZaslal: So 22. Jún 2013 4:02    Predmet: Odpovedať s citátom

hipikll Napísal:
Povedz, odmietnes sa podielat na takychto spolocnych nedelnych obedoch, lebo oni sa nemodlia v mene Krista?


Ja by som odmietol účas? na ich modlitbe. Nech sa každý slobodne modlí sám. Prečo by som mal odmieta? účas? aj na samotnom obede? A keď už sme pri tom, keby sa tí veriaci riadili svojim zákonom, nebol by som to ja, kto odmietne spoločný obed, ale zrejme moslim, pretože neviem navari? tak, aby to bolo "halal" (moslimská obdoba košer). O spoločnej modlitbe ani nehovoriac.

"Rozmnožujú sa útrapy tých, čo sa ženú za cudzími bôžikmi. Nebudem vylieva? krv na ich obetu, ani ich mená nevezmem na pery." (Ž 16,4)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Zobraziť autorove WWW stránky
Ireneus Lyonsis



Založený: 22.05.2007
Príspevky: 132

PríspevokZaslal: So 22. Jún 2013 6:15    Predmet: Odpovedať s citátom

Tie modlitbove stretnutia v Assisi maju na nete velku publicitu a ich priebeh bol o niecom inom ako tie "zarucene spravy".Spolocna modlitba to nebola,kazdy sa modlil zvlast.Nekrestania sa nemodlili v krestanskych bohosluzobnych priestoroch ale v knizniciach a podobnych miestnostiach.Tie sosky budhu ci koranu na oltari su jednoducho podvrh.Ani jeden predstavitel krestanskych cirkvi nevykonal spolocnu modlitbu a uz vobec nie obetu s nekrestanskymi predstavitelmi.
Stretnutie v Assisi nie je synkretickym a malo za ciel priviest k vzajomnej ucte predstavitelov velkych svetovych nabozenstiev.Aj to,ze ho zopakoval taky precizny teolog akym je emeritny papez Benedikt XVI. o niecom hovori.Myslim,ze v posudeni teologickej spravnosti takeho stretnutia tu Benediktovi nikto z nas nesiaha ani po clenky.Tym nikoho nechcem dehonestovat.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
hipikll



Založený: 12.12.2005
Príspevky: 21
Bydlisko: vychod a zapad

PríspevokZaslal: So 22. Jún 2013 9:39    Predmet: Odpovedať s citátom

Euthymos:
Ja som nepisal o tom, ze sa budem modlit ich modlitby. Ale o tom, ze kazdy sa bude modlit samostatne nech sa kazdy pomodli svojou modlitbou.
Cize ziadny precin voci prvemu prikazaniu, ani voci citovanemu zalmu by sa nestal.

Ozaj sa treba vyvarovat xenofobii. Myslim, ze v tomto je taka nasa ludska chyba, ze sa spoliehame na seba, nie na silu modlitby k nasmu Bohu.
"Kto sa bude hanbi? za mňa a za moje slová pred týmto cudzoložným a hriešnym pokolením..."
Povedz, ake chces vydat svedetctvo potom o tom, ze si krestan, ked sa odmietnes pomodlit v mene svojho Boha pred neveriacim pokolenim?
Tym, ze budes konat skutky spravodlivosti? Ved to konaju aj oni v mene svojho nabozenstva.
Tym, ze budes viac humanny? Ved to konaju dokonca aj zatvrdli ateisti.

Ci nie z milosti sme my pozvani k spase? Nie skrze Boha sa vsetko deje? Ak ho potom odmietame prizvat skrze modlitbu "pred tymto pokolenim", sami nic nezvladneme. A tak sa mozeme skryt do svojej izby, vyckat, kym sa najedia. Mozeme si piskat, kym sa oni budu modlit, ale z nas to lepsich krestanov nespravi. Ak sa bojim o svoju vieru v takejto situacii, potom moja viera nestoji za vela, ked takyto vanok nou ma zatriast. Ak verim svojmu Bohu, preco by som sa potom nemohol pomodlit zo srdca, s laskou voci kazdemu naokolo a za vsetkych na okolo pred "inovercami"?

Zehnat treba, aj modlitbou! Ak ich viera je nespravna, nezhresime vtedy aj my, ked odmietneme pozehnat spolocny pokrm skrze modlitbu k pravemu Bohu? A Boh spravi svoje dielo, ak sa spravne modlime. Ale nemodlit sa by znamenalo odmietnut byt bozim clovekom, bozim nastrojom.
A prestat si mysliet, ze "ja tych ludi obratim svojim posobenim!" - ziadne
Citácia:
ekonomicke zmyslanie

Len Boh skrze mna, ak to ma v plane vykonat, tak to vykona. Ale budme tym bozim nastrojom!

Mame rozdielne nazory asi na temu Assisy. Ja osobne sa sklanam pred tou iniciativou. A ako pisal Ireneus - emeritny papez Benedikt - obrovsky teolog, ak toto vykonal, tak urcite ziadny kanon neporusil.

PS: a nemodlil sa aj isty prorok v kruhu baalovych knazov - a sam ich k tomu vyzval, aby sa ukazalo, ci Boh je skutocny? A Adonaii sa skrze jeho modlitby oslavil a pohltil vodou poliatu obetu pripravenu pre Neho plamenom z neba?
Tak aj my sme pozvani k modlitbe v spolocnosti "inovercov". (samozrejme pamatat na - "nehadzte perly sviniam").
Aby prisiel ohen z neba (Svaty Duch) a oslavil sa - mozno len v nas, mozno aj na tych naokolo. Ale to je uz Jeho vola. Do toho nas nic, ani kladivo sa nestara, naco ho majster pouzije. Ale ked kladivo skryjeme do skrine, uz to nie je kladivo, len "nieco neuzitocne v skrini" Smile
_________________
Autor prispevku nezodpoveda za pravopisne chyby. Vyhradzuje si pravo dat suhlas so zverejnenim svojho prispevku v celosvetovych mediach, citaciach v odbornych casopisoch a prekladov do inych jazykov ... Smile
Ja nic, to hermeneutika zlyhala.

== SICH ==
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Lucia



Založený: 09.12.2011
Príspevky: 28

PríspevokZaslal: So 22. Jún 2013 15:26    Predmet: Odpovedať s citátom

Citácia:
Tie modlitbove stretnutia v Assisi maju na nete velku publicitu a ich priebeh bol o niecom inom ako tie "zarucene spravy".Spolocna modlitba to nebola,kazdy sa modlil zvlast.Nekrestania sa nemodlili v krestanskych bohosluzobnych priestoroch ale v knizniciach a podobnych miestnostiach.Tie sosky budhu ci koranu na oltari su jednoducho podvrh.


Malý historický exkurz: stretnutia v Assisi za pontifikátu Jána Pavla II. sa konali v rokoch 1986, 2002, ale aj 1993 a 1994. Interreligiózne stretnutie v Assisi za pontifikátu Benedikta XVI. sa uskutočnilo v roku 2011. Tieto stretnutia sa od seba líšia v špecifických detailoch, ale jedno majú spoločné - prvky synkretizmu a apostázy. Je to jednoducho objektívny fakt, ktorý z historicko-filozofického hľadiska korešponduje s procesom globalizácie a relativizácie náboženskej identity (a kres?anstva zvláš?) v postmodernej spoločnosti.

Predstavitelia svetových náboženstiev sa síce modlili v oddelených skupinkách, ale všetci boli situovaní v budove františkánskeho kláštora. Azda nechceš tvrdi?, že kláštor je nekres?anské miesto? Sošky pohanských idolov na oltári priamo v Assisi, prípadne inšpirované modlitbami v Assisi, podvrh nie sú. Odkaz, ktorý som priložila, referoval o večernej interreligióznej "bohoslužbe" na počes? Assisi v jednom z katolíckych chrámov v diecéze Arras vo Francúzsku. So stretnutiami v Assisi tak, ako sa uskutočnili a odprezentovali, nemôžem súhlasi?. Pre mňa je to ohavnos? spustošenia (Mt 24, 15).

Citácia:
Aj to,ze ho zopakoval taky precizny teolog akym je emeritny papez Benedikt XVI. o niecom hovori.Myslim,ze v posudeni teologickej spravnosti takeho stretnutia tu Benediktovi nikto z nas nesiaha ani po clenky.


Kardinál Ratzinger na prvom stretnutí v Assisi v roku 1986 chýbal. Otázne je, do akej miery bolo stretnutie z roku 2011 pápežovou vlastnou iniciatívou, alebo ďalším gestom vatikánskej diplomacie.

Citácia:
Povedz, ake chces vydat svedetctvo potom o tom, ze si krestan, ked sa odmietnes pomodlit v mene svojho Boha pred neveriacim pokolenim?


Podľa môjho názoru ani jedno zo stretnutí v Assisi nebolo vydaním kres?anského svedectva. Naopak, kres?ania si dávali veľký pozor, aby vo svojich oficiálnych prejavoch "nepohoršili" predstaviteľov ostatných náboženstiev priamym poukázaním na Christa. Pravda kres?anskej viery sa tým výrazne relativizovala (vo svojom vonkajšom prejave). Dovolím si tvrdi?, že zástupy apologétov, cirkevných otcov a ranokres?anských mučeníkov by so stretnutiami v Assisi nesúhlasili - stačí si prečíta? ich svedectvá, a porovna? ich s laxnými a vágnymi oficiálnymi textami Assisi.

Citácia:
"Rozmnožujú sa útrapy tých, čo sa ženú za cudzími bôžikmi. Nebudem vylieva? krv na ich obetu, ani ich mená nevezmem na pery." (Ž 16,4)


Clarissime amice, ďakujem, trafil si kliniec po hlavičke!
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Odoslať novú tému   Odpovedať na tému    Obsah fóra nfo.sk -> Greckokatolicka cirkev na Slovensku Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6  Ďalší
Strana 5 z 6

 
Prejdi na:  
Nemôžete odosielať nové témy do tohto fóra
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete hlasovať v tomto fóre


© 1998-2006 NFO.SK
Naše ďalšie diskusie FORUM.NFO.SK a LINUX.NFO.SK